ADVANCED Tour Plus Diamant Riem
Een perfecte combinatie van design en bruikbaarheid
De Bosch accu, deels in het frame verwerkt, brengt je heel ver en weegt heel weinig. De TOUR PLUS wordt aangedreven door de nieuwste Bosch Gen 3 motor met 50 Nm. Let ook op de 55mm brede banden en dubbelwandige spatborden.
Specificaties van de TOUR Plus Diamant Riem
UITVOERING | Nexus 8 |
DISPLAY | Bosch Intuvia 100 |
ACCU | Bosch PowerTube 545 Wh |
MOTOR | Bosch Performance Line 50 Nm met smartsysteem |
FRAMEMAAT | 50 CM, 55 CM, 60 CM |
AANDRIJVING | Riem |
In het kort
Het is ook geëvolueerd op het gebied van technologie, zoals uitgerust met Shimano’s originele schakelhulpsysteem, waardoor schakelen gemakkelijker wordt.
Nexus 8
E-bike motoren worden steeds krachtiger waardoor versnellingsnaven regelmatig beschadigd raken. Maar deze fiets heeft een minder temperamentvolle versie van de Performance motor. Dit is de Performance motor met 50 Nm aan koppel. Het is daardoor ook een verstandige keuze om niet de Shimano 5-versnellingsnaaf toe te passen. Die is duurzamer dan de 8 versnellingsnaven van Shimano, maar een stuk prijziger.
De Nexus Inter 8 heeft 8 versnellingen. Ja echt, maar de Nexus 8-hub is niet zomaar een Nexus 7 met een extra versnelling. De 8 heeft een groter bereik, werkt efficiënter en heeft een betere kwaliteit. In tegenstelling tot de Nexus 7 naaf heeft deze versnellingsnaaf een directe aandrijving.
In de 5e versnelling is de naafverhouding 1:1, hierdoor gaat er geen trapenergie verloren in de naaf. Nexus 8 naafversnellingen worden vaak gebruikt in combinatie met schijfremmen op luxe stadsfietsen en sportieve toerfietsen. De premie voor de hub boven de Nexus Inter 7 is ongeveer € 100, en de verbeterde prestaties en betrouwbaarheid lijken de premie waard te zijn.
De juiste keuze?
wij vinden dat al tijdje… nou jij nog…